wtorek, 3 stycznia 2012

Na dobry początek

Stary rok zamknęłam wysłaniem pracy na konkurs literacki. Pierwszy raz od chyba 4 lat biorę w czymś takim udział i szczerze- raczej nie mam szans, bo to, co naskrobałam ,nawet mi się nie podoba. Pewna motywacja jednak była mi potrzebna, bo od tygodnia siedzę do późnych godzin nocnych nad czymś, co zaczęłam pisać właśnie 4 lata temu. To nie jest nic w stylu tego, co prezentuje na blogu Moje pisaniny i tym razem piszę ręcznie, w notatniku, bo pisząc piórem ma się więcej czasu na zastanowienie i dobór odpowiednich słów, na przemyślenie tego, co się chce napisać. Trzymajcie kciuki, żeby kiedyś udało mi się to skończyć :) Tematyka na razie niech pozostanie tajemnicą ;)
Nowy Rok natomiast rozpoczynam z hukiem, bransoletkowo :) I to aż cztery na dobry początek ;) Jedna z nich trafia od razu do serii egzaminy, ponieważ jeszcze przed Bożym Narodzeniem rozprawiłam się z Kryminalistyką sądową. Dwie kolejne otwierają serię "Kobiety Starożytnego Rzymu". nie mam jeszcze pojęcia ile powstanie bransoletek w tej serii, ale kilka kandydatek już mam :)
Czwarta to przygotowana na wymiankę z wizażową Calluną bransoletka spiral herringbone w wybranej przez nią kolorystyce.

KRYMINALISTYKA
wykonana ze sznurka satynowego metodą węzła makramowego prostokątnego, ozdobiona kwiatuszkowym charmsem, którego naturalnie można odpiąć :)



KORNELIA

wykonana z korlików toho 15/0, 11/0, 8/0 oraz koralików marianne's hobby 2,5mm, wykończona ozdobnym zapięciem w kształcie kwiatka.
Kornelia Cynilla, córka Korneliusza Cynny, była pierwszą żoną Gajusza Juliusz Cezara i matką jego jedynego pochodzącego z małżeństwa dziecka, córki Julii. Oczywiście, jak przystało na tamte czasy, spora część małżeństw była zawierana ze względów politycznych, tak też było w tym przypadku. Gdy Korneliusz Sulla objął dyktaturę w Rzymie nakazał Cezarowi, siostrzeńcowi Mariusza (przeciwnika politycznego Sulli) rozwód z Kornelią, jednak Cezar nie zgodził się na to, w wyniku czego musiał uciekać z Rzymu.
Kornelia, jak tylko doczeka się odpowiednich zdjęć, trafi na aukcje charytatywne dla WOŚP- już teraz serdecznie zapraszam :)



SKRYBONIA
bransoletka wykonan ze sznurka sutasz węzłem makramowym okrągłym
Skrybonia była drugą żoną Oktawiana Augusta. Wcześniej była już dwukrotnie mężatką, miała trójkę dzieci z poprzednich małżeństw. Podobnie, jak w przypadku małżeństwa Cezara i Kornelii, tak i to zostało zawarte z przyczyn politycznych. Małżeństwo Skrybonii z Oktawianem trwało rok, a jego owocem była córka- Julia, jedyne dziecko Augusta. O ile wierzyć przekazom rzymskich historyków, Skrybonia była kobietą pobożną i skromną, zupełne przeciwieństwo jej córki, którą August zesłał na wyspę Pandaterię, za karę za jej dość rozwiązły tryb życia. Skrybonia dobrowolnie udała się tam razem z córką.
Cała trójka- August, Skrybonia i Julia zmrali w 14 roku n.e.
Surowość i prostota bransoletki, której jedyną ozdobą jest zapięcie w kształcie szarotki, ma właśnie oddawać skromność Skrybonii.


I na sam koniec bransoletka, którą wykonałam dla Calluny
Klasyka już u mnie- spiral herringbone, z szarych oraz czarnych koralików euroclass.




9 komentarzy:

  1. Świetny wrzut - koralikowe bransoletki piękne, ale te makramowe równie śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne te twoje bransoletki - proste i eleganckie :) I te zapięcia kwiatowe - cudo! gdzie takie można dostać?
    A kryminalistyka brzmi groźnie....brrr...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapięcia kwiatowe np. w swiatkoralikow2.pl
    http://www.swiatkoralikow2.pl/product_info.php?cPath=33_81_429&products_id=7997
    ale możesz też szukać na allegro ;)

    A kryminalistyka wcale nie taka groźna :) śmiem twierdzić, że to jeden z ciekawszych przedmiotów na tych studiach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzymam kciuki i powodzenia zycze:) Bransoletki bajeczne. Kazda idealnie dopracowana,kazda piekna:) A na drugiego bloga juz lece bo chyba mnie tam jeszcze nie bylo;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kryminalistyka sądowa to moja faworytka- zaraz stają mi przed oczami moje ulubione seriale kryminalne, które pewnie mało mają wspólnego z rzeczywistością ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Od strony technicznej- może i są jakieś podobieństwa, ale od strony proceduralnej- czyt. zbieranie, zabezpieczanie i wykorzystywanie dowodów- już nie :) Np. częsta scena z filmów amerykańskich- usadawiamy podejrzanego przy stoliku i przesłuchują go dwie osoby (krzyżowy ogień pytań)- w Polsce taka praktyka jest niedopuszczalna jako nieetyczna i niedająca możliwości pełnej obrony :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obejrzałam cały blog :OD
    Piekne prace, zostaje na dłużej :o)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. O, moja bransoletka :)
    W rzeczywistości jest równie śliczna. Możecie mi wszyscy zazdrościć. :P
    Mam również kilka przepięknych kuleczek od Mraugorzaty. Są tak ładne, tak starannie wykonane, że wciąż przerabiam bransoletkę którą wykonałam z ich użyciem, bo mam wrażenie, że nie dość je uwydatnia i się marnują :D
    Pozdrawiam Mraugorzato
    Calluna

    OdpowiedzUsuń